Oprava bola podľa hovorkyne podniku Železnice Slovenskej republiky, Ivany Kaprálikovej, potrebná predovšetkým z technického hľadiska.
„Nakoľko stav konštrukcie priecestia a koľajový rošt vykazovali známky opotrebovania takého rozsahu, že riešenie len opravou by bolo len dočasné a neefektívne, ŽSR pristúpili k jeho rekonštrukcii s dodaním novej priecestnej konštrukcie a koľajového roštu,“ vysvetlila.
Rekonštrukcia trvala o deň kratšie ako bolo plánované. Začala v piatok 23. septembra, ŽSR priecestie otvorila dnes v dopoludňajších hodinách.
Priecestie podľa hovorkyne podliehalo deštrukcii dlhodobo. Životnosť nového priecestia však odhadnúť nevedela.
"Závisí od viacerých faktorov, ale najpodstatnejším je frekvencia a záťaž osobnej dopravy cez toto priecestie. Od toho sa odvíja aj životnosť a opotrebenie priecestnej konštrukcie,“ dodala.