BOJNICE. Územný plán kúpeľného mesta je už v súlade s plánom Trenčianskeho samosprávneho kraja. Rozdiely materiálov boli dôvodom aj súdneho sporu medzi vtedajším Obvodným úradom v Trenčíne a mestom Bojnice, ktorý sa dotýkal trasovania plánovaného obchvatu Prievidze. Doplnok číslo tri k územnému plánu Bojníc, v ktorom je zosúladenie zapracované, schválili bojnickí mestskí poslanci na svojom septembrovom rokovaní.
Dôvodom obstarania doplnku k územnému plánu, ako ozrejmil odborne spôsobilý pracovník na obstaranie plánu Milan Chmura, bola požiadavka fyzickej osoby na zmenu funkčného využitia časti územia v bojnickej časti Dubnica.
„V procese prerokovania bola uplatnená požiadavka nadradeného orgánu územného plánovania, vtedy ešte krajského stavebného úradu v Trenčíne, aby sa zapracovali do územného plánu aj záväzné časti územného plánu vyššieho územného celku. To znamenalo premietnuť trasovanie komunikácie I/64, teda časti obchvatu Prievidze, v katastrálnom území Bojníc," doplnil.
Keďže mesto a vtedajší krajský stavebný úrad nedospeli k dohode, riešilo sa trasovanie dlhšiu dobu aj súdnou cestou. Spor medzi Bojnicami a terajším Odborom výstavby a bytovej politiky Okresného úradu Trenčín sa konkrétne dotýkal druhej etapy prvej stavby plánovaného obchvatu Prievidze. Skončil až na Najvyššom súde SR a Bojnice ho prehrali. Územný plán mesta totiž síce počítal s výstavbou obchvatu, ale v inej trase, ako riešila projektová dokumentácia a územný plán vyššieho územného celku. Bojnické mestské zastupiteľstvo sa tento rok uznieslo na tom, že sa na Ústavný súd SR mesto v súvislosti s trasovaním obchvatu už neobráti, čím v podstate dalo súhlas na obstaranie doplnku, ktorým zosúladí územné plány Bojníc a Trenčianskeho samosprávneho kraja. Ten aj mestskí poslanci schválili.
„Trasovanie obchvatu je tak presne v súlade s územným plánom vyššieho územného celku aj so spracovaným technickým riešením Slovenskej správy ciest," skonštatoval Chmura.
Bojnice vznášali pripomienky k stavbe niekoľko rokov, upozorňovali na zlé riešenie v podobe vybudovania kruhového objazdu pri šľachtiteľskej stanici, či trasovanie obchvatu cez Opatovskú cestu, ktorú mesto využíva ako účelovú komunikáciu a niektoré jej časti nie sú uspôsobené na veľkú nákladnú dopravu. Opodstatnenosť budovania obchvatu a najmä jeho trasovanie teraz môže podľa bojnickej aj prievidzskej samosprávy určiť štúdia realizovateľnosti.
Predbežné oznámenie na jej vypracovanie zverejnila Slovenská správa ciest ešte v polovici júla. Prvý úsek investor stavby Slovenská správa ciest – Investičná výstavba a správa ciest Žilina začal stavať ešte v roku 2008. Hotový je však zatiaľ len ten od priemyselného parku v Prievidzi po kruhový objazd pri Bojniciach. Náklady na dokončenie celej stavby odhadol jej investor na niekoľko desiatok miliónov eur.