A teraz toto. Pobyt v Grécku sme si zaplatili v bojnickej pobočke vo februári. Tvrdili nám, že už s predajom zájazdov končia, všetko majú vypredané. Teraz sa dozvieme, že cestovná kancelária má problémy. Bol to pre nás šok. O to väčší, že tentoraz sme sa na dovolenku chystali s našimi štyrmi vnúčencami. Bol to náš darček pre ne. Sotva by sme im vysvetlili, že starká a starký neklamali, že chyba sa stala niekde inde. Dnes už je, našťastie, po probléme, využili sme ponuku gréckej cestovnej kancelárie, takže naplánovanú dovolenku nemusíme zrušiť, dokonca budeme v tej turistickej destinácii, o ktorú sme prejavili záujem,“ povedal nám, teraz už pokojný, Matej L. z Veľkej Lehôtky.
Jemu, ako aj ďalším klientom, ktorí sa z médií dozvedeli informácie o problémoch cestovnej kancelárie Travel L+B, však do smiechu vôbec nebolo. Víkendové dni im neumožnili konať, museli čakať, kvárení neistotou. Čo bude ďalej? Odpoveď však v krátkom čase prišla.
Union poisťovňa, a.s., vo svojom vyhlásení uviedla, že CK Travel L+B má s ňou uzatvorené poistenie pre prípad úpadku. „V súčasnosti dovolenkuje v rôznych oblastiach Grécka asi dvesto klientov tejto cestovnej kancelárie. Okamžite sme začali organizovať ich repatriáciu. Ubezpečujeme, že všetkým klientom zabezpečíme návrat do vlasti v termíne a takým druhom dopravy, ako mali pôvodne dohodnuté. Ostatní si môžu písomne uplatniť nárok na vrátenie zaplatených záloh za nerealizované zájazdy na pobočkách poisťovne Union. Hneď ako sa preukáže, že došlo k úpadku cestovnej kancelárie, klientom poukážeme 70 % zo sumy, ktorú zaplatili v CK Travel L+B. Predpokladáme, že to bude do troch týždňov,“ informovala Prieboj Drahomíra Juríková, hovorkyňa poisťovne Union.
Koncom uplynulého týždňa evidovali v prievidzskej pobočke poisťovne Union asi tridsať žiadostí klientov CK Travel L+B o vrátenie finančných prostriedkov. „Zo začiatku ich bolo viac. Potom však mnohí využili ponuku gréckej cestovnej kancelárie a uprednostnili dovolenku. Situácia sa upokojila, i keď v pondelok sme sa stretli aj s verbálnymi útokmi,“ hovorí riaditeľ prievidzskej pobočky Ján Čičmanec.
Šok pominul, terapia pokračuje. Vysvetlenia, že skúsená cestovná kancelária zle odhadla situáciu na tohtoročnom trhu s dovolenkami však mnohí neakceptujú. Magistra Eva z Prievidze hovorí: „Dovolenku v Grécku som bola v Bojniciach zaplatiť v stredu. Pracovníčky bojnickej kancelárie sa na mňa usmievali, veľavravne po sebe pokukovali. Nič mi však nepovedali, na nič neupozornili. Až som zrazu počula tú Jóbovu zvesť. Nikto ma nepresvedčí, že o problémoch netušili ...“